View all news

Återköp av aktier i Diös Fastigheter AB (publ)

March 27, 2020
Diös Fastigheter AB (publ) (”Diös”) har under perioden 19 mars 2020 – 27 mars 2020 återköpt sammanlagt 441 418 egna aktier inom ramen för det återköpsprogram som styrelsen har lanserat i syfte att anpassa bolagets kapitalstruktur och därigenom skapa ytterligare aktieägarvärde. Återköpsprogrammet, som Diös offentliggjorde den 19 mars 2020, genomförs i enlighet med tillämpliga regelverk.

Under perioden den 19 mars 2020 till och med den 27 mars 2020 har aktier i Diös återköpts enligt nedan.

Datum Aggregerad daglig volym (antal aktier) Viktat genomsnittspris per dag (SEK) Totalt transaktionsvärde per dag (SEK)
2020-03-19 297 000 64,1881 19 063 866
2020-03-20 144 418 65,4876    9 457 588

Samtliga förvärv har genomförts på Nasdaq Stockholm av ABG Sundal Collier för Diös räkning. Fullständig information om de genomförda transaktionerna biläggs detta pressmeddelande. Efter ovanstående förvärv uppgår Diös innehav av egna aktier per den 27 mars 2020 till 441 418 aktier. Det totala antalet aktier i Diös uppgår till 134 518 438 aktier.

För information om samtliga transaktioner i återköpsprogrammet, se följande länk till Nasdaq Stockholms webbplats: http://www.nasdaqomx.com/transactions/markets/nordic/corporate-actions/stockholm/repurchases-of-own-shares

För ytterligare information kontakta gärna:

Knut Rost, vd, Diös
E-post: knut.rost@dios.se

Rolf Larsson, CFO, Diös
E-post: rolf.larsson@dios.se

Diös Fastigheter äger och utvecklar både kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter i prioriterade tillväxtstäder. Med ett fastighetsvärde om 22,9 mdkr, ett bestånd om 333 fastigheter och en uthyrningsbar yta om 1 483 tkvm, är visionen att skapa Sveriges mest inspirerande städer. Marknaden sträcker sig från Borlänge till Luleå med huvudkontor i Östersund. Bolaget har sedan starten 2005 haft en kontinuerlig värdetillväxt i fastighetsportföljen och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Mid Cap. Läs mer om Diös på www.dios.se

Diös Fastigheter AB (publ), Box 188, 831 22 Östersund  |  Tel: +46 770-33 22 00, info@dios.se, www.dios.se  |  Org.nr: 556501-1771

Multimedia Files:

View all news